torsdag 22 mars 2012

Lång lista


Började dagen med att energiskt skruva isär slangen som leder ut vattnet från tvättmaskinen - jag har fått F3 det sista och det betyder att något hindrar vattentömningen. Sist jag fick det var det en knapp som lagt sig tillrätta precis i skarven och täckte öppningen. Nu hittade jag inget varken i slang eller pump... hm. Jaja, startade tvättisen så får vi se hur det går denna gång.

Med sådan bevisad superhändighet :-) skulle jag väl klara att bo i eget hus, eller va? Hm... Svårt för mig att få lån, dock :-( men har just blivit medlem i JAK och de ser visst lite annorlunda på betalningsförmåga, lån och andra penningfrågor än andra banker :-). Banker hör inte till mina favoritrörelser. De räknar ju fel! Hur kan det bli svårare att klara av en lägre kostnad per månad för någon?  Mrrrrrrr.... (och jag spinner INTE).

Nåja, solen skiner och jag har brev att posta = promenix till byn. Alltfler saintpaulior öppnar sina vackra blommor mot mina skitiga fönster men där har jag ett problem: man kan ju inte putsa fönster i stark sol, men det är ju bara då man ser hur nödvändigt det är. Försöker tänka att ok, om de är så smutsiga i solen på ena sidan lägenheten så är de säkert det på andra sidan lägenheten där det just nu är skugga, men den lätte går jag inte alls på.

12 grader i skuggan... det tar sig!
Nä, ingen saintpaulia, en bromelia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar