onsdag 14 mars 2012

Jag dansar runt och jag sjunger strunt

... och jag är visst lite i hatten! Nej, bara av den starka goda luften! Galopperade glad ut på promenad och kom hem flåsande eftersom vårkänslan liksom fick mig att öka takten. Travade  (väldigt vad jag var inriktad på olika häst-gångarter då) upp till området dit jag ska flytta också. Va? Nej, alltså, jag har inte fått någon lägenhet där - men jag kommer att få! Har satt upp mig på byteslista och nu satte jag det goda ögat på dem som bor där. Dvs vi kan låta dem tänka "åh, vi borde skaffa ett barn till! och en större lägenhet!" eller så kan de hitta sitt drömjobb på sin drömort (som iute är här, då). Goda ögat! Det är lätt när solen skiner så här och himmel och hav är blå blå blå.

Växterna har börjat blomma och hibiskusen som jag trodde jag haft ihjäl under vintern har fått en massa små gröna blad och knoppar - tjoho!


Och efter en rad misslyckade startförsök på olika stickningar har jag nu två igång som jag känner mig nöjd med. Det är en vårsjal, mjuk och bomull-ig. Tänker sticka någon spets-udd längs kanten.

Och ett sommarlinne i kornblått (inte turkos som man kanske kan få för sig när man ser på bilden).


Nu ska jag skritta ut på balkongen och göra ett försök att stoppa ner min gamla fina julgran av god årgång i en säck så jag kan ta den till tippen i morgon. Det är dags! Men jag tänker inte köpa någon ny balkongmatta för jag ska flytta härifrån. Virkar kanske en matta av remsor, en att ha mina små fötter på, för den kan ju i så fall passa även på min nya balkong eller uteplats.

2 kommentarer:

  1. Rätt! Det gäller att tänka positivt och sprida den känslan. Klart du får en ny lägenhet. Fortsätt skritta runt och sjung strunt!!:D

    SvaraRadera
  2. Härligt låter det med din energi. Själv skuttar jag inte så mycket just nu eftersom jag lider svårt av träningsvärk. Första dagarna i trädgården är man ju knappt 30 fyllda och orkar hur mycket som helst... tror man:))

    SvaraRadera