måndag 12 mars 2012

Härlig resa

Hemma igen, väldigt trött men nöjd, efter en tur till sonen i Södertälje. Saken är den att jag orkar inte med så där sena kvällar som det gärna blir. Därav trött, menar jag. Men vilka härliga dagar. Gott att äta och dricka och väldigt avslappnat och vilosamt i solens sken. Vi besökte Ytterjärna (http://www.antroposofi.info/jaerna/ytterjaerna/) där antroposofer byggt ett kulturhus och en del andra hus - som inte ser ut som de flesta andra husen här i världen - jättefint är det! Och så vandrade vi runt Tullgarns slott vilket var väldigt bra eftersom jag förra veckan sa till mina syskon att jag varit på Tullgarns slott när jag menade Taxinge slott. Jaja, slott som slott, men nu har jag varit på båda i alla fall.

Tullgarn var så där tyst och fridfullt som det nästan bara inte kan vara, inte en människa i sikte och bara lite fågelkvitter. I Ytterjärna blåste det lite, men vid vattnet i Tullgarn var det helt vindstilla. Trevlig "liten sommarstuga" det där...

Och så såg vi på "Herr Poppers pingviner" och nu funderar jag på att skaffa en pingvin eller två. De var SÅ gulliga!

Stickat? Hm, nja, några varv på tåget på hemvägen blev det men det får ni se en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Låter trevligt!
    Taxinge slott, nu blev jag nyfiken...ska genast googla!

    SvaraRadera
  2. åh snälla du, jag som bor alldeles nära...

    SvaraRadera