lördag 31 mars 2012

Frukost är gott


... fast det där var igår, idag fick jag hallon i stället. I sommar ska jag minsann plocka både blåbär och hallon och jordgubbar och lägga i frysen. Idag har jag hittills städat badrummet och dragit ut tvättmaskinen för att städa under den (vilket behövdes) och nu har jag bara en fråga: hur ska jag få tillbaka den på plats? Tvättmaskiner, spisar, kylskåp och frysskåp - alla tunga saker borde ha möbelkuddar undertill så att de går att flytta lätt, men ändå tillräckligt strävt för att hålla dem på plats, något material känsligt för min vilja liksom. "Sitt!" "Flytta på dig!"

Jag kanske kan ställa en blomma på den och ha den kvar mitt i dörröppningen. Det går faktiskt att åla sig förbi.

2 kommentarer:

  1. Felet vid mig är att jag glömmer dem i frysen och så blir det panik när våren kommer, äta äta äta och baka en del så man får plats till årets nya skörd. :) Men visst är det lyxigt med att kunna ta upp ur frysen när man vill (kommer ihåg).

    Du, jag väntade länge på mina små barnbarn också, men när det väl började så droppade det bara på och det är så härligt, grädden på moset är ett bra uttryck. Du ska få se när det väl är dags.

    SvaraRadera
  2. Trevligt med rent därbakom. Vår spis har faktiskt någon sorts hjul, upptäcker jag på nytt varje gång jag drar ut den! :-)

    SvaraRadera