torsdag 29 mars 2012

Frivoliteter

Om jag kunde begripa hur min sjukgymnast kunde påstå att jag är lite överflexibel i lederna - han skulle varit med när jag entusiastiskt men fumligt försökte följa min youtube-lärares instruktioner: garnet runt fingrarna på vänster hand, stadigt grepp mellan tumme och pekfinger och skytteln (nåja, en bit papp med uppsnurrat garn fick duga) i höger hand. Jag lovar, där var absolut inget flexibelt eller rörligt! Konstig känsla det där, när fingrarna plötsligt är tre gånger så stora som vanligt och helt enkelt är i vägen för varandra på någon sorts kraftlöst vis, samtidigt som fingerlederna klickande låser sig... Men skam den som ger sig, efter ett antal misslyckade försök tror jag att jag har fattat nu, och det blev den här:
Visst är den söt? jag är vääääldigt nöjd, vilket hantverk! :-)

Tror jag lägger ned det där med frivoliteter- det ska erkännas att jag gav mig på det mest som ursäkt för att slippa städa.

2 kommentarer:

  1. Du vill inte låna en skyttel, då? :-D
    Har du sett Jeanettes grejor (Okejdå!)? Frivoliteter i lite kraftigare garn blir inte fullt så pilligt!

    SvaraRadera
  2. Det är ju skithäftigt, men allt för pilligt för mig, jag hittade beskrivning i en gammal allt om handarbete för några år sedan och testade, på ungefär samma sätt som du, men tänk om man kunde....

    SvaraRadera