måndag 5 mars 2012

Det ska bli en varm och solig sommar i år

(har jag bestämt) så jag har påbörjat en galet färgglad sommartopp. Jag har ingen beskrivning, men tanken är att den ska vara lite gles och lätt nedtill, för att sedan låta mysteriet tätna upptill.

Frågan är om jag kommer se ut som en sjösjuk fiskbulle om jag väljer att sticka överdelen i ljust lila? blir det för rosa om jag i stället tar rosa upptill? eller kanske att jag återgår till det röda! hm.

Raderade för övrigt spelen från telefonen igår - det är egentligen inte ens roligt, bara beroendeframkallande. I stället ska jag påbörja FLERA olika nya handarbeten de kommande dagarna. Det var liksom tomt i korgen och konstigt nog så är det mycket roligare om man har några arbeten att välja på. Jag började ju på den där cottolintröjan uppifrån, men har av någon outgrundlig anledning kommit av mig lite där. En sjal till kan jag verkligen behöva för jag har bara en (harunin)! En som är liksom lite mer avlång, tänker jag mig... ska sätta mig och njuta sjalar på Ravelry i kväll.

2 kommentarer:

  1. :-D Sjösjuk fiskbulle?!
    Ljust lila blir säkert fint om du bara blir lite brun först!

    Visst blir det rekordsommar i år? Jag ser fram emot det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen, rekordsommar blir det absolut.

      (alltså, jag avskyr fiskbullar, de är liksom lite svettiga på ytan och svampiga i konsistensen och har en grådaskig färg - precis så som jag kände mig på Gotlandsfärjan när första sneda vågen grep tag i färjan och fick den att göra en märkligt vriden rörelse - så jag tänker mig att en sjösjuk fiskbulle är ännu snäppet värre)

      Radera