lördag 11 februari 2012

Två flugor på smällen

Praktiskt lagd som jag är bestämde jag mig idag för att kombinera punkterna på min på-väg-lista och började på en tröja i cottolin, stickad uppifrån och ned. Hm... skulle nog ha tänkt lite till på mönstret innan jag satte igång.

Ser det ut som murgröna? Det svåra är ju att jag ökar vartannat varv så en del blad blir lite missformade. Nåja, jag fortsätter med nästa blad en bit till så får jag se om jag tycker det blir fint eller skojigt eller bara upprepningsbart.

Provade ett nytt recept idag också, nog ser det gott ut?

Fast det var det inte. Det är inte vanliga pannkakor utan havregryn, banan, proteinpulver, ägg och lite mjölk ihopmixat. Jag åt upp dem ändå, och nu kan jag till min stora glädje kasta ett recept. Om man vill undvika vitt mjöl är det husk som gäller för pannkakor - det smakar faktiskt godkänt pannkakigt.

Det blev ingen julsida i min lilla nätbutik, inte heller någon mellandagsrea - men nu har jag klämt till med februari-rea i stället. Kom mig till slut för med att ta lite nya bilder och greja lite med sidorna igår kväll. Ett dåligt samvete mindre!

8 kommentarer:

  1. Det såg ju väldigt gott ut iaf, jag blev jätte sugen innan jag läste...
    Tack för den fina kommentaren, det har blivit tre till tillverkade idag. (Och nytt tyg för 700kr beställt)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, då får vi se en massa fina plagg framöver! Syr du till dig själv också?

      Radera
    2. Förhoppningsvis, titta idag så får du se lite sytt till mig, men det blir inte så jätte mycke annars, går åt så mycket tyg...

      Radera
  2. Det är klurigt det där med mönster och ökningar och minskningar. Men det ser ju ut att bli bra med cotolin, känns det okej att sticka med?

    SvaraRadera
  3. Ja, det är bra att sticka med. Visserligen stickar jag nu med tre trådar så det är ju lite knöligt på det viset, men blir mjukt och behagligt och förvånansvärt elastiskt. Nu har jag repat upp och ska ta nya friska tag :-) Förresten, när jag publicerar ett svar som just "svar" - får du ett mail om det då?

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-D
      Nej, det får jag nog inte! :-)

      Radera
  4. ...kör du LCHF? Var har du nätbutiken?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag håller mig inte till någon speciell mathållning alls, utom att jag försöker undvika socker och vitt mjöl för jag har märkt att jag mår bättre då. Men jag provar gärna både GI-recept och LCHF-recept och alla andra sorters recept också om det ser gott ut!

      Nätbutiken heter Rätsidan och finns på ratsidan.se

      Radera