torsdag 23 februari 2012

Solsken hela dan

- kommer ni ihåg den låten? "Nu vill man va ledig och bara gå i solen, ligga på en strand, hålla nån i hand...". Jag upphör aldrig att förvånas över vad min hjärna producerar när det gäller minnen - varför i hela världen kan jag texten till den där gamla slagdängan men får stå och famla vid någon kortautomat för att koden trillat bort?

Här skiner solen, på skuggsidan visar termometern 10 grader (på solsidan 28,7!). Vilken promenad! I gympaskor! Tänkte på när man var liten och fick komma ut och hoppa rep i lågskor - så lätta fötterna kändes, som om man flög. Bara en och annan isfläck längs min väg. Och en häst som blängde, var det min hästsvans han spanade in? För övrigt andra promenerande som log lika brett som jag, vattenfyllda diken och ett riktigt niagarafall. Nu viker jag inte en centimeter: det är vår!

4 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag, hahahaha
    man blir härligt gla, hahahaha!
    Hela livet ler,hehehehe,
    kan ej önska mer,

    Jag kan mer av texten, brukar haka på vid Alla pojkar små, håhåhåhå :-D
    Nästan lite otäckt att man bär omkring på sådant, går det att detoxa bort, tro? :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... blir så söta då, håhåhåhå... :-) Ja, men allvarligt, jag har funderat en del på om man kan detoxa bort saker, minnen, otäckheter och kommit fram till att det går inte. Det enda man kan göra är att försöka förändra dem, hitta en "annan ingång" till dem, så att de mister sin otäcka udd. Vad man ska göra med gamla schlagertexter vet jag inte. Bara sjunga på! Jag antar att om jag säger "från mitt trista kontor..." så kan du också den? :-D

      Radera
    2. ...jag till Spanien for, för att helt slappna av...

      Och så
      Elden lyste väg i natten, och på avstånd hördes skratten,...?
      :-)

      Radera
    3. ... sången och musiken drog mig dit... :-)

      Hm.

      Radera