måndag 27 februari 2012

Sjalnålar

Efter en söndag till sängs (##@@@#%...) är jag tillbaka på banan idag. Konstaterade att på onsdag får kvinnor fria (fast det får man väl hela året nu förtiden) men jag har ingen att fria till. Ibland känner jag mig ensam, men det är oftast när jag ställs inför problem med bilen, grillen eller tunga saker. För övrigt trivs jag rätt bra som egensinnad egen.

Funderade också lite på det där med sjalnålar och testade lite. Påbörjat projekt:


 Till färgen passar de här pyttesmå hårspännena fint, de har aldrig funkat i min egensinniga kalufs.

Eller kanske detta trasiga örhänge om jag putsar det och helst kan knipsa bort den lilla ringen överst (eller kanske hänga en liten virkad eller stickad ... någonting... i den?

Pinnen är ena delen av den där knitpro-stickan som jag med stor precision trampade på i soffan förra året. Ska leta upp lite sandpapper och snygga till den i ena sidan.

35 krukväxter omplanterade förra veckan, nu är det bara ungefär hälften kvar... Så här kan jag inte sitta och prata med er, hur trevligt jag än har det!

5 kommentarer:

  1. Nej, nej, sätt inte sådana spännen i din underbara sjal! Jag vet ju vad sådana brukar göra med mitt hår! (Slita upp det med rötterna!!!)

    Men knitprostickevarianterna var väl fina?

    Jag köpte en Knitprosjalnål men tappade den kvickt... Då sågade jag av en ätpinne och slipade lite grand, den funkade bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, jo, fast de här är "väl-lackade" över skarven och pyttesmå så jag tror kanske eventuellt inte... hm. :-)

      Radera
  2. Oj, har du (räknar på fingrarna) 70 krukväxter!!? Och du får alla att trivas!!!?
    Jag tycker dina idéer om hårnålar är bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 75 till och med... Ja, jag planterar alla krukväxter med självbevattnande "sladd" numera, så klarar de sig rätt så bra på egen hand. Men alltså, åtminstone hälften är saintpaulior så inte så stora. När jag var som mest upp-i det här med saintpaulior hade jag ett tag kring 120 st växter, så när sönerna var hemma sist sa de "vad tomt det är i fönstren, har du ovanligt lite växter?" :-)

      Radera
  3. Ja alltså...sjalnålar :D

    SvaraRadera