onsdag 22 februari 2012

Pillig avmaskning

När jag kommit fram till avmaskning vill jag att det ska bli klart! Fort! Fast denna gång kommer det nog dra ut på tiden... Eftersom garnet i min Haruni-sjal är tunt valde jag icord-varianten men mina fingrar känns som rejäla ekstockar, oböjliga och liksom i vägen hela tiden. Så blockning dröjer nog ett tag till.

Inser också med ett visst ogillande att jag inte har någon ordning alls på mina etiketter här på bloggen, jag bara öser ur mig något och t.ex kan man inte alls se allt stickat under stickat. Normalt brukar jag vara en rätt ordningsam person men här är minsann ingen ordning alls. Inte så viktigt förstås men jag får nog ta och bestämma mig för en strategi ändå.

8 kommentarer:

  1. Den blir så fin, vad är det för garn?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ett garn som heter Manos Lace, 70% baby alpaca, 25% silk och 5% cashmere - ljuvligt att sticka med men dyrt så jag får se till att njuta till sista garnsnutten! :-)

      Radera
  2. Garnet är som en dröm, sjalen måste vara überljuv!
    Etiketter är ett gissel men väldigt bra om man sköter det! Satt i höstas och ändrade alla mina FO till FO 2009, FO 2010 och FO 201...I början satte jag etiketten Diverse men den blev så stor till slut att jag började hoppa över, det får vara diverse alltihop!
    :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det inte bara är jag :-)

      Radera
  3. Nähä du, man är liksom aldrig ensam! För egen del började jag med bara rubriker som stickat och det blev ju snart ett sammelsurium. Men jag kan också fundera över om det är man själv eller omgivningen som vill ha ordning på bloggetiketterna. Fast det är klart, de stickade alstren är ju enklast om de hamnar rätt så man kan dela med sig till andra. Sen kan ju etiketter som gardiner, fönsterputs osv kännas oviktigt om läsaren just inte är ute efter detta ämne.
    Det blir så här rörigt när man bloggar om "en dag i livet". Har ibland funderat på att ha en "dagbok" och en om enbart stickandet. Men jag ser det som så att stickningen ändå är en stor del av min dag i livet, men tar inte alltid den största platsen...Eller?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag glad! Du har alldeles rätt, det är ju en dag i livet jag också bloggar om, och livet är ju lite så där. Alldeles omöjligt att etikettera livet! Och jag tycker nog det är roligt att det stickade finns blandat med andra saker när jag läser bloggar, så jag röstar för att inte hålla isär det.

      Radera
    2. hihi så kul - då är vi i alla fall två om det:)) Och det är mer intressant att läsa om andras dagar i livet än bara en aviga och en rät...
      Vissa har behov av att "prata av sig" och andra har behov av att "skriva av sig". Själv tillhör jag nog den senare sorten, man slipper bli avbruten i tanken. Men några "pratare" finns det ju ändå i min närhet:))

      Radera
    3. Samma här, har alltid varit mer av en skrivare än en pratare. Gillar det här med mail, då kan man "prata" med varandra ganska snabbt men ändå utan att försöka hitta en tid då båda har möjlighet/tid.

      Radera