onsdag 15 februari 2012

Köpstopp

När man har bestämt sig för någon sorts köpstopp är det väldigt trevligt om tvålen och tandkrämen börjar ta slut, för det måste man ju ändå ha. Och jord till krukväxterna måste ju räknas som nödvändigt. Ska ta en tur till Konsum endera dagen och shoppa loss.

Trevligt också att ha en massa cottolin när man just upptäckt att det går att sticka av det.

Undrar om tröjan blir för rörig om jag randar med alla dessa färger och gör även ärmarna randiga?

Det blir inte så mycket stickat för ögonblicket för jag är arg och förkyld och dessutom har jag upptäckt att jag har en svårartad talang för Block Puzzle 2 som jag har på telefonen. Det är tetris-liknande block i konstiga former som ska pusslas ihop till en kvadrat eller rektangel. Det finns 500 nivåer och jag är på 231 - så fort en nivå är klar dyker det upp en frestande stor grön pil i övre högra hörnet och vips är man inne på nästa nivå.

Skönt att erkänna det :-)
För övrigt skiner solen från en klarblå himmel, jul-/november-/påskkaktusen har bestämt sig för att även vara en februarikaktus...


... men det är endast två saintpaulior som blommar just nu, Sunny Salmon och Rivale.


4 kommentarer:

  1. Hallå, sticka inte upp ALLT cottolinet... :-D
    Vantar i cottolin, jag vet inte jag, verkar onödigt...
    Härliga blommor!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, nä, här finns 14 kg till... plus lika mycket lintow som man också kan sticka av så det är ingen fara!

      Radera
  2. ...borde vara det hos mig också! Men jag går igång på att se en massa garnkoner. Det är som en samlarmani och när det behövs lite extra inspiration så öppnar jag dörrarna till garnskåpen och ser allt garn som ligger där i färgordning...Mums - om man ändå kunde smaka på det...

    SvaraRadera
    Svar
    1. härligt... ja, det är som om man är hungrig med ögonen!

      Radera