lördag 25 februari 2012

Haruni Shawlen klar

Det krävdes varenda knappnål jag kunde uppbringa för att blocka den och jag kravlade omkring bra länge och flyttade nålar - krävs nog lite mer övning för att bli duktig på själva blockandet så jag får omedelbart börja på en ny sjal. Ska bli en riktigt stor nästa gång har jag bestämt!




Känns nästan som om jag behöver låna prins Daniels uttalande: "mina känslor är all over the place" - väldigt nöjd och lite mallig med andra ord!

Det gick åt nästan exakt 50 g garn, har ett liiiiitet nysta kvar.

3 kommentarer:

  1. Tjusigt. Skir som en bukett från sommarängen.

    SvaraRadera
  2. Oooh! Den kan du nästan dra genom en ring, tänker jag?! Fantastisk sjal! är du nöjd med I-cord-avmaskningen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jättenöjd! det blev liksom ett bra avslut!

      Radera