onsdag 1 februari 2012

Haruni Shawl

Efter mina strävanden med kappan kände jag mig lite handfallen - vad ska jag göra nu?, liksom. Röjde mina handarbetskorgar och kunde konstatera att det faktiskt inte var mycket till ufon i dem, utan mest en massa nystan som stannat kvar där av någon anledning.

Påbörjade i alla fall en ny sjal, ett mönster från Ravelry .


Och så pratade jag med mamma, som berättade att morfar brukade borsta sina arbetskläder med... dadam-dadam-dadam - kaffe! Så det var inte precis någon nydanande idé.

För övrigt funderar jag på om jag ska boka om mina tågbiljetter eller inte. Kanske är dumt att förlita sig på SJ en helg när det ska komma upp till 3 dm nysnö?

2 kommentarer:

  1. Nä, vid snö stannar nog tågen...
    Jag har också stickat en Haruni. Men jag gjorde fel i slutet så det är kanske läge att göra en ny. Det är en fin sjal.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är den fin? Jag hade egentligen tänkt mig en Aeolian eller Torreyana men det får väl bli nästa gång!
      Bokade om mina tågbiljetter - dumt att ge sig iväg värsta snöhelgen när jag inte precis har några tider att passa...

      Radera