söndag 15 januari 2012

Tovat och inte klart

Ha! den blev precis lagom stor efter en körning i 40 grader... Jag orkade inte vara duktig och göra provlapp osv utan körde på. MEN...

... fast själva fodralet (laptopen ligger i på bilden) är precis som jag tänkte mig det, så tovade inte de virkade blom-"knapparna" till sig ett enda dugg så de passar liksom inte in. Dem är jag inte nöjd med. Får fundera lite på vad jag ska göra med dem. Sen finns det ett annat fel på den, jag tänkte inte på att sticka locket upp-och-ned. Men det tycker jag inte gör något. Knapparna däremot.... hm.

Så här såg det ut innan jag tovade:

Datorn ligger i på den här bilden också - men jag tog ut den innan jag körde fodralet i tvättmaskinen :-) Det är Fritidsgarn och det gick åt ganska exakt 150 g rosa och 50 g vitt. Det var till och med så att jag delade den sista biten vitt i tre delar och virkade runt "knapparna" och för ovanlighetens skull så räckte delarna precis. Man ska ha tur ibland också.

Och så här såg det ut nere vid vattnet, det svarta fyrtornet är jag. 

2 kommentarer:

  1. Men det blev ju fantastiskt!
    Tycker att blommorna på locket SKA vara åt det hållet.

    SvaraRadera
  2. LJUVLIGT datorfodral! Jag vill också ha. Jag får sticka något med rosor på till min telefon eller kamera istället.
    Tack så jättemycket för utmärkelsen också. Idag ska jag skriva lite om det på min blogg.

    SvaraRadera