lördag 21 januari 2012

Tack för awarden!


Precis när jag skulle rusa iväg till tåget igår, för en tur till mamma, fick jag en award av Cecilia med inspirerande bloggen  Cecilias handarbetskorg -  en blogg om stickat, krokat, spunnet och annat handarbete men också klurigheter om vardag och helg. Jag får mig ofta ett gott skratt när jag läser den, och alltid inspiration till egna handarbeten. Jag blev jätteglad för denna award, så stort tack för den!

Reglerna för denna award är att man ska tacka den man fått awarden av och länka till den givande bloggen, skicka vidare till 5 andra bloggar och meddela dem i en kommentar.


Att tacka för att jag fått den var lätt, nu kommer det svåra. Hur ska jag kunna välja ut fem stycken när det finns så många roliga, härliga, kreativa bloggar.

Men nu tänker jag så här, att jag är ganska ny i bloggar-världen, så det blir fem bloggar som var bland de första att fånga mitt intresse och som hittade fram till mig, inspirerade mig med sina bloggar och peppade mig genom att skriva någon liten kommentar i min blogg då och då. Jag vill sända awarden vidare till:

1. Astrids handarbeten för alla vackra mönsterstickade sockor som inspirerar mig och för alla fina nålfiltningsfigurer som jag bara kan beundra!

2. Okej då där Jeanette visar så underbara arbeten i frivoliteter, inspirerande stickprojekt och mycket annat - väl värt att läsa och titta! Dessutom var det här hos dig jag var med i mitt livs första KAL, så det känns lite speciellt.

3. Prizillas Pastiller - en blogg med många flikar och mycket vackert och roligt att se och läsa. Stickat, böcker, recept, trädgård. Personligt och ofta roligt skrivet, ibland mer allvarsamt om skiftningarna i livet.

4. Emmy stickar för att du sytt så vackra och miljövänliga kassar, blöjor och haklappar och för att det gett mig lust att själv ta fram min symaskin och för att det också gav lite nytändning åt min egen vilja att tänka ekonomiskt, ekologiskt, rättvist och nyttigt.

5. Medeas värld - för att du är inspirerande, det bara flödar fram nya projekt och idéer på dina sidor!

När jag ska försöka beskriva varför jag vill lämna vidare awarden till just er fem är det just ordet inspiration som kommer för mig hela tiden. Bara det där att se hur en massa vackra saker tar form är inspirerande, ibland får man ju också idéer till egna projekt.





4 kommentarer:

  1. Åh så himla gulligt av dig!! Tack!! Jag blir så smickrad <3

    SvaraRadera
  2. Så glad för din skull.Jag kan bara instämma med föregående talare. Mycket smickrande. Tusen tack. Jag tror man hittar kemi i varandras bloggar precis som i varandra IRL.
    Fast jag har dålig karaktär och inte är speciellt disciplinerad så finns en princip jag håller på - inga kedjebrev, inga skicka-vidare-annars-händer-nåt-mejl och jag kan absolut inte utse någon speciell som jag vill belöna. Jag tycker alla mina bloggarvänner är lika roande att "prata" med och att bli inspirerad av på olika sätt.
    Så det blir en award till alla. NU blåste jag iväg den:)))

    SvaraRadera
  3. Tack!
    Jag blir så glad av dina fina ord.
    Och du ska veta att du inspirerar med din blogg också!

    SvaraRadera
  4. Tack för uppskattande ord!

    SvaraRadera