torsdag 5 januari 2012

SÅ lättlurad

Inte för att det var ett nyårslöfte eller så, men jag hade bestämt, eller åtminstone TÄNKT, att jag inte skulle köpa något i januari (frysen full, kylskåpet fullt - när jag nu köpt den nya datorn behöver jag ingenting mer på länge länge).

Jag hade också bestämt/tänkt att jag inte skulle börja på något nytt handarbete utan att först gå igenom den där bröten som består av gamla ufon och garn i en dum och oöverskådlig blandning. Gjorde mig av med några ufon helt enkelt genom att repa upp dem - det var ufon som aldrig någonsin skulle kunna få något liv igen. Men färdig blev jag inte, man kan säga att själva bröten är en stor ufo kanske.


Men var fanns min hjärna igår då, när jag beställde Fritidsgarn till ett tovat laptop-fodral OCH påbörjade ett ... hrm, ja, ett laptop-fodral. Så många feltänk i detta att jag häpnar. Behöver jag verkligen två fodral? bara det... Jaja. Får skylla på att min förkylning kommit tillbaka med förnyad kraft. Hjärnan är nog snuvig.

Men det var också det att jag tänkte ut hur jag skulle sticka botten på fodralet och var tvungen att prova. Så här:

Dålig bild, men botten är fyrkantig. Jag virkade en lagom lång sträng, plockade maskor "runt" den och stickade runt tills jag hade en tre cm bred remsa. Då plockade jag helt enkelt upp maskor längs med varven i båda kortändarna. Upp-plockningsvarvet stickade jag avigt för att markera botten.

2 kommentarer:

  1. Man måste passa på när flödet är där!
    Jag pendlar, har perioder när jag ganska viljestarkt minskar på antalet projekt när inspirationen inte finns där och sedan, när det börjar bli tomt i korgen (allt är relativt!) brukar jag hamna i en våg av idéer...bara att surfa!
    Den där botten blir säkert bra!

    SvaraRadera
  2. Guva du är rolig! Klart det är urhäftigt med ett stickat fodral!
    Jag gjorde faktiskt ett litet till barnbarnets Iphone (Ipad eller vad det nu heter:) och det var så poppis så det blev stulet. Tur att inte mobilen låg i...

    SvaraRadera