onsdag 11 januari 2012

Rosor i ett sprucket krus

Nej, jag har ingen aning om hur jag ska få den rubriken att liksom smidigt och skämtsamt hänga ihop med mitt framväxande laptop-fodral. Utom att det är rosor på det:

Det ser lite ljuslila ut, åtminstone på min dator, men är rosa. Jag stickar fram och tillbaka för jag har inga knitpro i storlek 5,5 (födelsedagspresent kanske? hallå, söner, är ni där?) och har köpstopp så här i januari.

Tänker mig två rader med rosor, men sedan något annat mönster, eller bara rosa. Vi får se. Ska bli så spännande att se hur det blir efter tovning.

Rosorna kommer från en vante i boken "Gotländska stickmönster" av Inger Gottfridsson.

1 kommentar:

  1. Det blir kanonfint. De rosorna känner jag igen och jag har faktiskt också boken. Och rosorna har jag plankat till stickmaskinen och gjort vantmönster av. Blir så spännande att se ditt färdiga fodral. Och varför skulle inte det kunna vara romantiskt? Det är ju bara du som vet vad datorn ska innehålla:)))

    SvaraRadera