torsdag 12 januari 2012

Regnet det bara öser ner

... hujedamej, om jag går från ord till handling och klär ut mig till gul michelingubbe och knatar iväg på promenad i det här vädret så är jag envisare än till och med jag själv trodde, å andra sidan kan nog ingenting hindra mig sen. Jag har ägnat mig åt att besvara mail här på förmiddagen, och till alla har jag skrivit att jag "snart" ska ta på regnstället. Hehe. Men än så länge bara ord. För egentligen känner jag mig mer som det här barnet:

(hittad på skrattnet.se med rubriken "Ergonomiskt korrekt sovställning?")

Å tredje sidan, om man kan tänka sig en sådan, nu måste jag nästan göra det eftersom jag sagt till så många att jag snart ska...

2 kommentarer:

  1. Alltså, vem drog ur proppen däruppe? Det öser ner här också.
    För första gången i historien (tror jag) har inte vår julgran barrat. Jag vägrar slänga ut den! Kanske den kan rota sig i tädgården sen till våren, haha.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men vad mysigt! jag hade gärna haft kvar min gran lite till också, men den började liksom klä av sig själv: rätt som det var hördes ett rasslande och sen en smäll i golvet när någon kula eller annat dunsade ner. Kan berätta att det är lite studs i mina julgranskulor :-)

      Radera