torsdag 26 januari 2012

Projekt kappöverlevnad - dag 1

Egentligen kanske dag 2 när jag tänker efter. Nåja. Glad i hågen tog jag idag itu med ett första planerat räddningsförsök av blixtlåset. Eftersom jag inte ser fram emot att åla mig ur kappan genom att som värsta förförelsetricket låta den falla till golvet och sedan kliva ur den testade jag att hela kanten med hjälp av ett band och karlssons klister.


Om jag helt enkelt skriver att jag blev så irriterad att jag inte kom ihåg att fotografera det försöket innan jag slet loss det så förstår ni. Misslyckat. Det blev för tjockt så blixtlåset gick inte att stänga alls. Plan B blir nog i alla fall att stänga blixtlåset och så sy ihop delarna så att det inte går att öppna någonsin igen. Ålandet är min framtid. Tur att det mest är hemma jag tar av och på kappan.

Började igår på sjalen som ska piffa upp kappan lite. Det blir en Miami Beach Shawl i grått, grönt och blått, med möjligen något yttepyttelitet inslag av rött.

Satt i all evighet igår och undrade varför mönstret inte stämde på varv 7, gav upp, sov och tittade idag in på Ravelry igen och insåg att jag inte läst så ordentligt. Där fanns en rättelse för just varv 7. Tänk, lärarna tjatade ju alltid om att man skulle läsa igenom hela uppgiften ordentligt innan man gav sig i kast med den, men det fastnade tydligen inte så bra. Eller så har jag helt enkelt glömt just den lärdomen, det blåser friskt mellan öronen numera.

2 kommentarer:

  1. Det där var ju en trevlig sjal!
    Det går inte att fuska helt med dragkedjan och byta ut den mot knappar?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, ja det är kanske en bättre idé... tack! Ska kika på det i morgon. Där ser man, jag var så inriktad på blixtlåset!

      Radera