tisdag 24 januari 2012

Produktutveckling?

Eftersom min svarta kappa har hängt med i snart tio år (tror jag) så har den nu bestämt sig för att utvecklas lite. Blixtlåset, som från början inte var av den där typen som kan öppnas både uppifrån och nedifrån är nu definitivt av den typen. Det räcker med ett alltför kraftfullt steg framåt eller att jag sätter mig ner så öppnar det sig beredvilligt nedifrån och sen får jag stå där och rycka och dra. Tips någon? Har ingen lust att byta hela blixtlåset.

Jag har en kappa till, men den hatar jag. Den köpte jag i panik en vinter för några år sedan när jag på bara några månader gått upp 20 kg. Det var en tung vinter, på alla vis!, så kappan känns inte rolig heller. Dessutom är den orange, det var den enda färgen de hade kvar i min tillfälligt stora storlek, och det är inte min favoritfärg. Det är inte kappans fel, den är varm och lång och rymlig och allt som den bör vara, men jag vill inte ha den.

Och så är det skepparkavajen i mjukaste lammull. Varm och go och jag känner mig fin i den - men den är lite för kort, jag vill ha ytterplagg som går ner ordentligt över rumpan.

Alltså är vi tillbaka på den produktutvecklade svarta. Igår gick jag på promenaden och funderade på om jag kanske kunde piffa upp den lite på något vis, men egentligen är det just blixtlåset som är haken.

Köpa ny? nä, jag tänker som varje vinter: vintern är snart slut. Dessutom är jag väldigt anti-köp just nu. Det enda jag har verklig lust att köpa är mer garn.

1 kommentar:

  1. Usch, jag förstår dig, har samma dilemma när det gäller vinterskor för tillfället, vi har ju inte ens haft någon snö i vinter, men nu när jag hade slagit nya skor ur tankarna, då kom vintern, kallt som f*n och mycket snö, iaf för att vara i småland... Ny vinterjacka köpte jag faktiskt i höstas, en jätte fin lite längre dunjacka, den hänger i hallen med prislapparna kvar, den har ju inte behövts, men nu kanske...

    SvaraRadera