lördag 7 januari 2012

Planera, plantera, promenera och paketera

Jag har en plan! trots att jag inte är förtjust i Jönsson-ligan så är det ett utrop som muntrar upp mig. Planen för dagen är att planera (mat), plantera (hibiskussticklingar som stått i vatten), promenera (en sväng) och paketera (några saker jag sålt på Tradera). Bra plan eller hur, kanske skulle ta och börja innan det blir eftermiddag...

Blev för övrigt inspirerad av Cecilias resonemang kring disktrasa, grytlapp, kastrullunderlägg. För flera år sedan virkade jag de här värdelösa grytlapparna - värdelösa för att de är för tunna alltså. De har legat i lådan för grytlappar men tänk om jag skulle ta och flytta dem till disktraselådan? :-)

Har åstadkommit ett gäng gröna trasor som jag ska ha för städning, och så kan jag ha de här som kökstrasor. Bra idé med olika färger för olika ändamål - det har jag snott någonstans ifrån men jag kan inte länka för jag minns inte var.

3 kommentarer:

  1. Tänk ändå vad mycket man har som bara ligger i lådorna. Bra att kunna använda igen.

    SvaraRadera
  2. Bra ide med skoskavsplåstren! :)Hjälper inte på muskulära skador men väl på ytliga!

    SvaraRadera
  3. Tunna grytlappar är en styggelse! Bra att ha dem tilll annat!
    Plantera om är så sjukt tråkigt men man brukar känna sig nöjd när det är över!

    SvaraRadera