måndag 30 januari 2012

Nya sjalen

Vid närmare eftertanke blev nya sjalen en historia i olika grå nyanser - här på blockningsstadiet. Tror den blir bra på svarta kappan.

Garnet är något ullgarn jag hade liggande och det räckte ganska lagom. Mönstret är Miami Beach Shawl . Mitt garn var lite tunnare så min sjal blev lite mindre. Kanske skulle ha ökat maskantalet lite - å andra sidan hade nog inte mitt garn räckt då, och jag är nöjd med storleken.

Rätt som det var när jag satt och stickade dessa låååånga varv upptäckte jag att jag hade en massa fritt hängande maskor i knät och trodde först att det var min knit-pro som skruvat ur sig - men det var värre än så. Kabeln hade helt sonika smitit ur kopplingsmojängen. Hm. Karlssons klister?

2 kommentarer:

  1. Vad fin den blev! Hur går det med jackan?

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte att Karlssons duger, Super glue är grejen! :-D
    Sjalen blev fin, vackert med de grå nyanserna!

    SvaraRadera