torsdag 19 januari 2012

Nu har jag bestämt mig. Kanske.

I augusti fick jag ett ljuvligt silkesgarn (mer sting i färgen än på den här bilden) och stickade ganska omgående ett par lyxiga pulsvärmare.

Det gick nästan inte åt något garn alls! Så sen dess har jag då och då tagit fram garnet och funderat lite och ja, ni vet. Känt på garnet :-) Men nu ska jag sticka en liten fluffig tub-halsduk. Har jag bestämt. Tror jag. Så här:

(HELT fel färg på den nedre bilden, men i alla fall.)

Kanske inte ska bestämma något idag. Jag har inte sovit i natt. Och då menar jag inte så där att man sovit dåligt och slumrat mellan varven - nej, jag har varit gnistrande klarvaken hela natten. Det stämmer med mitt horoskop, det stod att jag skulle vara pigg och energisk - särskilt under de tidiga timmarna.

Har man inte sovit kan man hasa runt på internet. Jag halkade in på dagenshoroskop.nu och upptäckte att utöver att jag är vädur och gris (kinesiska horoskopet, och jag vill bara påpeka att grisen är en rar och trevlig person) så är jag också bergsask enligt det keltiska horoskopet. Mina syskon är lejon/får/cypress, fisk/tupp/tårpil samt vädur/tiger/bergsask. Verkar som om våra föräldrar fick till en riktigt lummig djurpark.

Kan också nämna att Eddie Murphy också är bergsask. Vi är lite lika ju. Ok, nej, inte så väldigt. Men en gång kände jag faktiskt en som var vädur/gris/bergsask precis som jag. Han var mer lik mig än jag själv är. Trodde jag i alla fall, fast till slut var han nog mest lik grisen (och nu talar jag inte om den snälla kinesiska). Fy vad stygg jag är. Och fy vad trött jag är.

4 kommentarer:

  1. ...har du nån beskrivning till dessa ljuvliga pulsvärmare? Nåt för mitt soffhörn kanske...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamen - kommer i helgen! Trevliga att sticka kan jag säga!

      Radera
  2. Aha, jag är ganska nöjd med utfallet i djurparken! :-)
    Det var ju förstås inget billigt garn, det där (^^) men jädrans drygt, tydligen!

    Just nu tänker jag mycket på att försöka köpa garner som är ekologiska och då inte bara att någon valt en brun banderoll och skrivit Eko på och gärna fair trade också. Antagligen tur att jag har lite lager! :-D

    Hoppas du sov bättre eller snarare alls, nästa natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nog tur du har ett litet lager! Det värsta är, tycker jag, att när jag strävar efter eko och fair trade och ej utrotningshotat och hela köret så är det dels svårt att få några vettiga besked och dels så blir man helt enkelt lurad rätt ofta. Men man får försöka ändå!

      Ja, garnet - dyrt, drygt och djuvligt (hm, stavas nog inte så). Verkligen lyx-stickning känner jag så jag stickar sakta och tankfullt...

      Radera