lördag 7 januari 2012

Nöjd

Gick en ganska kort promenad idag, kände av både förkylning, rygg och halka (mycket halare idag med några plusgrader än igår med minusgrader, bron över bäcken var som en svart, blank isbana och jag vände efter några glidande steg). Men det räknas, så promenad - check.

Planterade mina sticklingar - det är ättlingar till en hibiskus som min farmor lär ha haft, så jag har alltid nya sticklingar på gång för att hålla liv i den.


Elva stycken denna gång. Det var bara en som hade rejält utvuxna rötter, men de andra hade tydliga rotanlag som små knölar på stammen så de kommer ta sig. En del ser inte mycket ut för världen, utan ett enda blad, men som sagt var, jag vet ju att de tar sig. I somras fick äldste sonen en fin planta av den här sorten, och han har börjat utveckla gröna fingrar på "äldre" dar, så nu känns det bra. En generation till är räddad. :-)

Och så har jag i alla fall påbörjat inpackning:

... och nu stannade tvättmaskinen så nu ska jag hänga upp tvätten, duscha och sen blir det kaffe och planering i soffan... En skön och lagom låg-intensiv lördag och ändå känner jag att jag fått en del gjort.

2 kommentarer:

  1. Klart det räknas - bra jobbat!

    SvaraRadera
  2. åh vad det låter vårlikkt - sticklingar hm... Jag har precis börjat ta fram ett fåtal av mina pelargoner ut i ljuset och lite vatten. Och vi går ju mot ljusare tider, tack o lov!
    Ska börja med en lista över alla önskvärda projekt, känns fint att kunna stryka efterhand. Eller bli lite pressad att få det gjort för att få kasta lappen...

    SvaraRadera