söndag 29 januari 2012

Lycklig idiot

Är just hemkommen från veckans sista promenad - också sista promenaden i utmaningen och jag känner att jag gjort en stor vinst de här veckorna. Idag kom jag hela vägen hem utan att känna några nära-döden-känslor alls, bara puls och temperatur som ökat. Och jag kom iväg utan något inre tjat, dessutom, bara gick iväg. Heja mej!!!

Gick och tänkte på sådan tur jag haft, min familj och jag. Det har ändå hänt en del olyckor. Mina föräldrar som rullade runt med bilen, mina barn som rullade runt med bilen på väg till Hemsedal, min äldste son som blev rejält påkörd i skidbacken, min yngste son som blev påkörd när han kom på cykel (på cykelbana) och så förstås tanten som körde på mig. Och visst, helt utan följder var det inte, men det kunde gått så mycket värre. Det är min nacke då, och yngste sonen har ärr runt ögat - men ändå.


Det finns mycket att vara tacksam över! Just nu är jag tacksam över det kalla rena vattnet jag kan dricka, tvättmaskinen som snällt tvättar mina lakan medan jag sitter här och, som sagt var, att vi är friska, hela och glada!

1 kommentar:

  1. Counting ones blessings...lätt att glömma bort att göra...
    Vackra isbilder!
    Grattis till goda framgångar i utmaningen också!

    SvaraRadera