söndag 8 januari 2012

Let's Kick It - vecka 1 avklarad

Det har verkligen varit bra att ha den här utmaningen som en påminnelse för att komma igång med mitt vandrande, även om både rygg och förkylning satt lite käppar i hjulet. Undrar hur många mil jag gått de här tio åren sedan jag krockade, med eller utan stavar? Hur som helst: denna vecka blev det blygsamma 18 km. Jag har också provat ett nytt recept (husk-pannkakor - helt ok), provat en ny träningsform (rallyträning), tränat 199 min (skulle vara 200 men det lyckades nog bara nästan) och försökt formulera för mig själv vad jag vill med träning, kost och hälsa framöver.

Så här såg min vik ut när jag promenerade runt den den 2:e och den 6:e januari.



Det absolut lättaste var förstås utmaningen att se till att få 60 minuter egentid under veckan. Det där varierar ju under livet, men kort uttryckt har jag 24 timmar egen tid per dygn.

Imorgon börjar en ny dag, en ny vecka och nya utmaningar. Ska bli spännande att se vad Malin hittar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar