tisdag 24 januari 2012

Färdigbroderat

Det här var nog mitt allra äldsta UFO. Jag vågar inte sätta mitt huvud i pant på att jag fick materialet innan jag flyttade hemifrån, men jag tror det, vilket i så fall betyder att jag haft det på gång i över 30 år. Det skulle egentligen bli en vepa att hänga på väggen, men jag är inte så mycket för det så jag gjorde om mönstret lite och nu blev det en duk.


Den är färdig, och det var tur att det var ganska lite kvar att sy för mina ögon hänger inte riktigt med längre. Jaja, jag antar att om det hade känts viktigt för mig så hade jag kämpat ett tag till eller hittat på sätt att förenkla det, som pannlampa och förstoringsglas, men jag släpper det. Får väl lägga ut materialet jag har kvar på Tradera eller så.

Under dagen har jag också bestämt mig för att steloperera blixtlåset i min kappa på något vis, det är nog vad som krävs. Det ska också bli nya accessoarer som mössa, halsduk och vantar som faktiskt passar ihop så kanske jag känner mig lite upp-piffad.

6 kommentarer:

  1. Tur du gjorde den färdig! Man längtar efter våren när man ser den :D Vacker!

    SvaraRadera
  2. Den blev ju väldigt fin! Skönt, nu slipper du brodera mera! :-)
    Det är en gren jag aldrig klarat av...
    Steloperation är nog det smidigaste och så en stilig sjal att ha lite utanpå kappan, mest för pynt, med matchande mössa och vantar, that will do da trick!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag ska få lov att plocka fram garn (hoppas på att jag har något jag kan använda till detta) när jag har vattnat och plockat undan. Något med lite glad färg kanske...

      Radera
  3. Duken blev ju jätte fin, tror det va bra att du gjorde om den till duk. Jag har också ett gäng påbörjade korsstygnsbroderier i något skåp, men jag tror aldrig att mina kommer bli klara. Men jag har en dröm om en stor fyrkantig duk med blommor och fjärillar, riktigt somrigt! Men vi får nog köra på vaxduk några år till så jag behöver nog inte fundera så mycket på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :-) det är en rad målstolpar från småbarnsåren och framåt - en av dem är när man kan lägga på en vanlig duk på köksbordet, en annan är när man börjar låsa om sig på toaletten igen och rätt som det är har de flyttat hemifrån!

      Radera
  4. ...haha. Din härliga rader är som balsam på en kraschad hårddisksjäl. Har jobbat ett par dygn nu med att hitta bitar som kan räddas och allt som ska över i den nya datorn.
    Då behövs det verkligen lite uppfriskande läsning mellan hieroglyferna. Och inte hinner jag sticka heller, det känns riktigt illa. Kan vi förlänga dygnet, bara ett par timmar?

    SvaraRadera