måndag 2 januari 2012

Entusiastisk!

Man ska inte berätta om sina nyårslöften har jag läst, och det är lika bra det för jag har inga! Däremot vaknade jag till denna måndag med en känsla av entusiasm och iver - nytt år, nya tag.

Har ju anmält mig till Let's kick it hos Malin i form så jag ska strax ge mig ut på en rask promenad. Jag kommer inte att ha flest kilometer när utmaningen är slut, jag måste ju balansera träningen mot min onda nacke och rygg, men det gör ingenting, tror det kommer hjälpa mig ut varje dag under de här veckorna. Jag vet ju av erfarenhet att när jag väl kommit i rullning så rullar jag på, liksom... Och nu efter jul kan jag säga att just rullmomentet borde vara lätt att få till, vet inte riktigt hur det kommer sig - kan det vara rödkålssalladen med morot, apelsin och rödlök som lägger sig runt midjan så där?

(visst är rödkål vackert?)

Satt och läste övriga anmäldas bloggar en stund - hehe, jag är nog dubbelt så gammal som alla andra, minst, men vad gör det om hundra år, då har vi alla kommit ikapp varandra.

I morse fick vi lite extra utmaningar för veckan, som att träna minst 200 minuter under veckan, prova ett nytt recept, ge oss själva egentid osv. Inspirerande!

Tänker göra en egen etikett av den här utmaningen så blir det lättare att läsa om just den.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att höra - jag hejar på dig :D

    SvaraRadera
  2. Rödkål är ett riktigt konstverk!
    Vi har nästan hela vårt kålhuvud kvar, den som spar, den har! :-)

    Hej dig, med utmaningen!

    SvaraRadera
  3. SV: Haha, vi gjorde nog det ja :)

    Men det är bra, listig behöver jag bli!

    SvaraRadera