onsdag 4 januari 2012

Datorväska - sticka, virka, sy?

Igår kom min nya dator! Den är liten och lätt och precis vad jag ville ha. På bilden ser man inte alls hur liten den är, bara hur liten min externa hårddisk är (den röda) - men DVD-skivan ger ju lite perspektiv i alla fall.

Så nu har jag ägnat en massa tid åt att installera mina favoritprogram, flytta över saker från gamla datorn och leta runt efter de inställningar jag ville ha. Och så slogs jag av den hemska tanken att ta med mig denna lilla söta dator någonstans. Jaja, jag vet att det är därför den ska vara bärbar, men tänk om den far illa...

Nu är bara frågan om jag ska sy, virka eller sticka ett fodral och vilka fickor och fack skall det ha och vilken färg. Något vackert och ljuvligt men samtidigt starkt och skyddande. Har letat en stund på nätet efter inspiration men egentligen bara kommit fram till några olika varianter som jag INTE vill ha. Bara att fundera vidare antar jag... :-)

1 kommentar:

  1. Sticka i fritidsgarn och tova! Kan bli årets häftigaste fodral!
    När min dator gick sönder tog jag över en överbliven lite en och det är fantastiskt att den faktiskt är bärbar, för övrigt är den lite för liten... Men man kan inte få allt! :-)

    SvaraRadera