fredag 27 januari 2012

Allergier

Igår stickade jag som besatt på den nya sjalen som ska rädda livet på min svarta kappa: det går framåt men idag har jag träningsvärk i fingrarna. Jag behöver den ju typ "igår" så det är bara att rassla på.


Kan konstatera, igen, att jag blir lite lätt allergisk när jag stickar ullgarner. Att använda plaggen är inget problem, men det yr ju lite ullfiber i luften när man går loss med stickorna.

Min svåraste allergi just nu är den mot telefonsäljare, men jag försöker för det mesta att behandla dem någorlunda hyggligt för jag tycker lite synd om dem - de försöker ju försörja sig med detta otacksamma arbete. Och tänk er själva att ringa till mig och försöka sälja en prenumeration på en tidning som jag prenumererar på, en möjlighet att sänka mina lånekostnader fast jag inga lån har och en lägre prisplan för min fasta telefon fast jag inte har någon fast telefon. Snopet...

Just för ögonblicket sitter jag här och försöker känna efter om jag inte är lite allvarligt allergisk mot promenader? det tycks blåsa ute, kanske tål jag inte blåst? varför måste vi ha dessa diskussioner varje dag, jag och jag, det är väl bara att dra på kängorna och knata iväg.

3 kommentarer:

  1. Du kan få komma hit och promenera med mig, jag är också allergisk mot promenader...

    SvaraRadera
    Svar
    1. ... fast efteråt känns det bra! Jag tänkte faktiskt på dig, som har ny vinterjacka men dåliga skor, och så jag då som har nya skor men dålig jacka - sammanlagt blir vi ju i genomsnitt rätt välklädda! :-)

      Radera
    2. Haha, vilken bra kombination, jag beställde en ny vagn förra veckan, hade hoppats på att den skulle komma igår, men än har den inte dykt upp, men när den kommer sla jag gå ut varje dag...

      Radera