lördag 3 december 2011

Ull

Hängde just upp en av mina stora ullplädar på tork, jag kör dem i ullprogrammet i maskin och det går bra. Medan jag rätade till pläden så den skulle hänga rakt tänkte jag på mamma som vävt den - undrar om hon förstår hur jag uppskattar allt vackert hon vävt genom åren.

Igår blev jag klar med mina tovade vantar. Som jag skrev (tror jag) kunde jag gott ha maskat av dem ännu lösare kring handleden, men de går på mig i alla fall. Virkade några varv stolpar med ett mörkblått ullgarn så de skulle bli lite längre. Nu väntar jag bara på minusgrader och snö så jag får testa dem. Här är 7 plusgrader och ösregn, inte precis rätta vädret för tovade vantar.

Tror att jag inte riktigt tål ull, tyvärr. Det går alldeles utmärkt att ha det på mig men om jag sitter en längre stund och stickar eller virkar med ett ullgarn så blir jag täppt i näsan. :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar