lördag 31 december 2011

Tre hus

Klar och kylig dag (men tovade vantar för varma!), lite bekymrad inför spänstutmaningsstarten på måndag har jag varit på promenad. Ok, jag gick in till "byn" igår också, efter nästan tre km började ryggen knorra men idag har jag gått fem km utan mer högljutt knorr så jag är nöjd.


Längs min promenadväg finns tre hus, så välbekanta för mina ögon. I det mittersta bodde jag i nio år, med make och barn. Han bodde kvar där i 16 år efter att jag flyttat ut men i våras sålde han och flyttade. I det stora gula huset till vänster bodde ett par som flyttade för några år sedan. Och i det röda bodde ett par som jag kände lite bättre, de dog båda två förra hösten med bara några veckor emellan, inte äldre än 60+.

Tre hus, så välbekanta för mina ögon, men nu med främmande invånare. Känns lite konstigt. Och lite sentimentalt.

(Nej, det var inte Drottningholms slott jag bodde i en gång i världen :-), men det är det på fotot, som jag fått låna av fotoaktuen.se)

1 kommentar:

  1. 5 km är inte så illa! men jag antar att du inte börjat slänga upp foten mot lyktstolpar, riktigt än? :-)

    Jag har inga problem med att vi flyttat utom precis när jag svänger ut från garaget och slänger en helt omedveten med vanemässig blick upp mot lägenheten och ser GARDINER och PYNTLAMPOR!!! Då tar det en millisekund innan jag kommer på hur det är...

    Lugn och skön nyårsafton önskar jag dig och ett gott nytt år!Kram!

    SvaraRadera