lördag 17 december 2011

Sött och surt

Ja här sitter jag faktiskt nu, i soffan, med ett glas rött. Det doftar gott från köket för jag har bakat de där sorterna som är "måste" här hos mig till jul. Gifflar med äpplemos och mandelmassa inuti, napoleonhattar och en mjuk kaka med apelsinsmak och chokladbitar. Inte precis julkakor kanske, men för oss är de det. Slog till på ljust bröd också:  Leas fläta. Och lite syltkakor av nappehattdeg som blev över.







Efter allt detta söta känns det gott med vinet... Nejdå, jag har inte smakat på kakdegen! inte så mycket i alla fall :-), men den söta doften har invaderat mig ändå.

Sitter och funderar på om jag orkar resa mig och gå och hämta lite garn och stickor... Tror att jag råkat spola ut min knallrosa lintrasa för jag hittar den inte :-( Lite surt. Någon som sett den flaxa förbi? inte? Nåja, den var inte så jättebra ändå, lite för tunt garn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar