fredag 9 december 2011

Sömnig

Idag är det pepparkakans dag har jag hört. Själv är jag trött som en misslyckad sufflé. Gäspar och gäspar så att tårarna rinner. Men jag sov ju gott i natt? och natten innan... och natten innan... Ändå är ögonlocken tjocka som ugnspannkaka och som sagt var - jag gäääääspar...

Jag lovar, jag har inte smakat på glöggen. Men igår silade jag bort ingredienserna, nu står den i sin hink och klarnar. Det blir alltid lite bös som måste sjunka till botten. Den kanske är så stark i år att jag fick baksmälla bara av ångorna...

Om jag sover lite lite middag nu? eller kaffe?

5 kommentarer:

  1. Jag gillar dina etiketter, Glögg, Sömning. :-D
    Hoppas du tog dig en lur, kroppen har sällan fel!

    SvaraRadera
  2. hehe, ja den baksmällan är i alla fall ekonomiskt sett tillkommen genom en billigare slant än baksmällan för själva huvudvaran. Och det må vara lite skillnad rent ekonomiskt, men som baksmälla betraktat slår den lika hårt:))))

    SvaraRadera
  3. Nä, tog ingen lur, jag brukar inte må så bra om jag sover på dagen - men jag har vilat kropp och tanke mest hela dagen med en stickning på magen...

    SvaraRadera
  4. Ha! nog för jag är billig i drift på det området, Prizilla, men det blir ju rätt tråkigt om jag får nöja mig med ångorna hädanefter :-) Men du har nog rätt, baksmälla är baksmälla hur den än kom till!

    SvaraRadera
  5. Låter som en god plan! ;)

    SvaraRadera