onsdag 14 december 2011

Mörkast innan det ljusnar?

De senaste åren har jag sakta men målmedvetet försökt att minimalisera mig. Jag har sålt, kastat och skänkt bort. Det tar sig, men är inget jag kan skynda fram märker jag. En bit i taget. Det jag inte kunde kasta förra året kastar jag med glatt hjärta i år. Så döm om min otroliga häpnad när jag öppnade förrådsdörren och inte kunde komma in! :-) Skulle bara ställa in lite sommarskor för jag städade i hallen.

Det visar sig att någon har kastat in tomlådor under en längre tid, ställt in kassar med tavlor och annat stort och smått... Nåja, efter en modstulen liten betraktningsstund tog jag itu med att lassa ut i hallen. När jag gjort det insåg jag plötsligt att det är idag jag ska plocka upp grannarna på station, de ska ringa först och jag var instängd - ingen väg upp i lägenheten och ingen chans att komma ut. Nu hoppas jag storligen på att det är mörkast innan det ljusnar, har börjat vika ihop kartongerna i alla fall och att jag lyckats ta mig upp i lägenheten förstår man av att jag nu sitter vid datorn. Ska ta med mig telefonen ner ifall jag skulle råka vara instängd när grannarna ringer...

För övrigt klar med två disktrasor och en ädelostpaj med pepparkakor i pajdegen - gott!'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar