söndag 13 november 2011

Varm om hjärtat

Det var säkert något annat jag skulle ha gjort, men nu har jag suttit här en stund och klickat mig vidare och vidare genom alla underbara bloggar och sett allt underbart som flödar fram ur händerna på en massa kreativa, duktiga och fantastiska människor - och det gör mig varm om hjärtat på något vis. Inspirerande är det också! Redan igår var jag inspirerad av alla fina julkulor, och efter mat och dusch satte jag mitt trötta jag i soffan och stickade en misslyckad julkula.

Nu tänker ni kanske att det var väl inget större fel på den, förutom att det är en rysligt dålig bild? men allting har ju flera olika sidor här i livet, så även min julkula. Fotograferar man den från ett annat håll blir det en lika rysligt dålig bild, men då ser man också att jag hållit för hårt i den vita tråden och fått en lillfingertjock extra-mojäng hela vägen.

Som om min julkula har en egen ryggrad. Åh, det gör inget, jag känner mig nästan lite extra förtjust i denna personliga julkula. Men tror jag ska sticka en utan ryggrad i kväll.

Fick mail från min syster igår också, att hon gärna vill gå med mig på "Jul på Liseberg" i år - härligt!



7 kommentarer:

  1. Tycker den är fin och om den nu inte är helt perfekt så är den ju unik också.

    SvaraRadera
  2. ...tycker din kula är den finaste - och unik - den enda i hela världen. Var rädd om den!:))

    SvaraRadera
  3. Jo, visst är det härligt med alla bloggar?! Fin kula du gjort, betydligt bättre än min... :-)
    Om ni vill värma er efter jul på Liseberg får ni komma upp, kanske har jag hittat muggar och sådant efter flytten, det beror förstås på när ni ska gå?

    SvaraRadera
  4. Har riktigt fått känslor för min ryggradskula, faktiskt, ska vara rädd om den Prizilla!

    Cecilia: inte förrän kring den 10:e dec, så muggarna bör ha hunnit dyka upp :-) Tack för inbjudan, återkommer!

    SvaraRadera
  5. Har du provat att blöta och sträcka den? Om det är ull kan det kanske hjälpa.
    Den fin i alla fall, tycker jag också.
    Vänd den vackraste sidan till i granen :D

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset Astrid, fast den är i alldeles omedgörligt bomullsgarn så den får ha sin lilla ryggrad. Kommer inte synas när jag hänger upp den och som du säger, kan ju hänga den åt rätt håll!

    SvaraRadera