måndag 21 november 2011

Tandborstar i stickningen och det ljusnar!

Inte ute, nä... grått och disigt. Men jag sov hela natten, i sängen (inte på golvet) och visserligen går det långsamt men jag kan gå igen, utan stavar. Ser genast lite ljusare ut vad gäller saker jag utlovat som städhjälp och besök hos mamma. Inte i morgon men om några dagar kanske.

Stickade en andra julkula, denna gång utan ryggrad... Har funderat lite på det där, jag älskar mina knitpro-stickor och stickar nästan allting på dem, rundstickor, magic loop när det är läge. Men just mönsterstickning tycker jag är svårare med magic loop än på fyra stickor. Det borde ju inte vara någon skillnad?

Så här blev förresten swallowtailen när den var blockad och trådarna fästa osv. Fantastiskt att den bara väger 50 g, den blev ju ändå rätt stor tycker jag.

När jag stickade den insåg jag att jag inte äger några markörer, men efter visst funderande stegade jag ut i badrummet och tog fram paketet med nya tandborsthuvuden till eltandborsten... Nejnej, jag satte inte tandborstar i stickningen, men längst ned på de där huvudena sitter olikfärgade små plastringar som man kan pilla loss...

4 kommentarer:

  1. Listiga markörer! Jag gillar dem mjuka och aningens större men de där har ju bra färg!
    Jag är inte så bra på att sticka med flera färger alls men lite lättare är det nog med fyra stickor.Jag tycker att man behöver dra åt rätt hårt vid stickbyte när man gör ML och det går ju inte helt optimalt ihop med två olika färger...
    Fortsatt krya på!

    SvaraRadera
  2. Mm, tror på mjukare markörer - det var första gången jag använde det och de var lite knöliga. När jag markerat förut har jag knutit en garnände i arbetet men då försvinner ju markeringen nedåt hela tiden...

    SvaraRadera
  3. ...jag har aldrig ägt några markörer och inser att jag nog har saknat det...
    Otroligt vacker sjal.
    Och i år skulle man vilja vara en lite fluga som kollade ner över hela världen för den kommer nog att vara fylld av stickade julgranskulor:))

    SvaraRadera
  4. :-) ja, det är en lustig tanke ... vi kan hyra ett "flug-plan" och kika runt...

    SvaraRadera