onsdag 23 november 2011

Oh nej

... nu har jag hittat julbloggarna! :-D Jag älskar jul, faktum är att jag gjorde ett försök att få lov att byta åtminstone en del av min sommarsemester mot julsemester. Det är den tid på året när jag verkligen känner mig ledig, verkligen kan njuta av frid och ro. Jaja, jag vet allt det där med stress och kommersiell helg osv, men för mig är det frid och ro. Och skoj!

Och så råkade jag halka in på en julblogg och blev förstås sittande för den ena länken ledde till den andra - ojoj. Om jag kommer iväg till systembolaget någon gång snart köper jag nog sprit och gör sådan här  apelsinlikör , och något sådant här tänker jag göra i mitt sovrum men med blått, vitt och silver.

Och apropå inget alls så köpte jag "kardemummapepparkakor" igår - smakar gott kardemumma men smakar inte pepparkaka alls.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att du gillar julen. Tycker man ständigt hör om alla som stressar sig fördärvade och gör julen till en räcka av tokdyra presenter. Håller med dig, frid och ro, mmmmmmmm..........

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittat julbloggarna! Ja nu är det dax att börja fixa om man är lagd åt det hållet ;) Och jag håller helt med dig, ingen stress eller press, bara njuta av familj, vänner, ledighet och en massa gott att äta. Och skoj, som du säger!!
    Om du får till det med kulor och band i fönstret måste du plåta och visa upp. Blått, vitt å silver låter jättefint :)
    Ha en go helg!

    SvaraRadera