söndag 27 november 2011

Myspys

Sömnig och lättrörd denna dag, men lycklig... Normalt är jag inte så mycket för att ha små dukar och pyntsaker här hemma - kan tycka det är fint hos andra men vill själv ha rena tomma ytor och bara mycket krukväxter. Men så blir det ju advent och då är det som om jag förvandlas. Fram kommer en person med en helt vanvettig lust till pynt och glitter och som tårögd avnjuter varje litet prismagnistrande.
Själva julpyntandet vill jag spara till precis före julafton, men adventspynta kan man ju göra!

Vaknade halvsex och steg upp och började pynta mitt sovrum. Vitt, blått, silver och glasglitter. Väntar på spetsar som förhoppningsvis kommer med posten i morgon så fönstret kan inte bli klart idag.





                  
Och så är det ju vinterlandskapet som ska upp på första advent. När sönerna var mycket små gjorde vi en stomme med berg (och hemlig grotta inuti med glitter och guld!) och där kom det upp hus och tomtar och inget passade ihop i storlek men vad gör väl det. Nu gör jag en mindre variant, men jag tror inte det blir advent utan...













... julstädningen är också viktig för mig, så ska ta en liten bit till idag. Ryggen blir lite bättre för varje dag, men det går illa långsamt. Som tur är mår jag inte bäst av att sitta still så jag städar ett skåp i taget. Tror aldrig julstädningen gått i den här makliga eftertänksamma takten förut, men det har sin tjusning faktiskt.

Hoppas alla har en riktigt fin första advent idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar