måndag 28 november 2011

Julmys på flaska och möt Headvig

Igår insåg jag att det börjar ta på min julmys-flaska... o fasa! Ja, det är inget jag dricker, alltså, utan en eterisk olja som sprider de där goda kryddiga dofterna innan man själv hunnit få dem i lägenheten på naturlig väg. Apelsin, kryddnejlika, kanel, kardemumma och anis. Några droppar i vattnet i värmeljuslyktan och en härlig juldoft sprider sig i rummet...

Tovade mina vantar i helgen, bilder kommer. Det blev bra utom att jag kunde ha maskat av ännu lösare vid handleden. De är också liiiite korta så jag ska sticka på en mudd, men det trodde jag ju. Jag hade lite för lite garn så jag stickade från toppen och så länge garnet räckte.


... och så har jag nog missat att presentera Headvig. Hon kom till mig i förra veckan och har först stått i köket, men nu har jag tröttnat på att hoppa högt varje gång jag tassat ut i köket och sett att det ÄR NÅGON DÄR! så just nu sitter hon i soffan och tittar på tv med mig.

Nu ska jag väl kunna ta bättre foton på mina alster. Tillsammans med Headvig kom också två fötter/smalben för foto av sockor. Nu behöver jag bara en fin hand också.

5 kommentarer:

  1. Jag hade en Julmys en gång men den luktade för bittert, mer som gammal surnad glögg...
    Hade troligen dött av skräck om jag hittat ett huvud i mitt kök direkt på morgonen!, även lös-sliten fot kan vara skrämmande när en fantasifull person är nyvaken! :-)

    SvaraRadera
  2. Ha ha ha, jag skulle också hoppa till varje dg om det stod en kropplös kvinna i mitt kök. Men jag har en Hedvig hemma då min lilla dotter heter just så :)
    Men du!!! Vilket super sött vinterlandskap du har på bilderna. Som en dröm!
    Ha en fin tisdag!

    SvaraRadera
  3. Det är ett så vackert namn, Hedvig! fast jag funderade på att stava det Head-wig till min, wig betyder ju peruk - men min Headvig har ju inget hår alls... Tack detsamma!

    SvaraRadera
  4. hehe, Headvig är väl helt ok, men benet!!!! Och det heter? Stumpen?:))))))))))))))

    SvaraRadera
  5. *gapskratt* - ja du har rätt, benet är egentligen värre. Hade inte funderat på något namn till det, men det kanske var orättvist... Jag har faktiskt ett avslitet ben till, så jag får ha två ben-namn. Stump och Stunt kanske. :-)

    SvaraRadera