tisdag 1 november 2011

Energikris

Idag är det nästan lite kris här, energin forsade tydligen till i natt så jag är nästan lite stressad av min egen energinivå... Funderar på att lära mig sticka med fötterna så kanske jag kan sticka enklare saker med fötterna och ägna mig åt svårare saker med händerna. Det är inte tillräckligt med två händer!

Råkade nämna det för min syster igår och det visar sig att hon har en stickmaskin som jag kunde få låna om jag vill. Ja, det vill jag prova! enda problemet med det är att maskinen finns på ostkusten och jag på västkusten. Får fundera lite...

Annars har jag förstått att orange är en stor färg i vinter. Det är inte riktigt min färg, men började i alla fall på ett pulsvärmare i lite bränd orange. Det är ett ovanligt mjukt akrylgarn för dem som fortfarande är lite rädda för ull. Jag har fått garnet, vill jag påpeka, hade nog inte köpt det själv. Hm, ja, så här blir de.

Den som ser ut att vara blå men är lila - som blåbärsmjölk har jag för mig - är däremot i merinoull. 












Igår började greja lite med min tänkta julsida i butiken. Det var riktigt roligt faktiskt. Men nu får jag nog gå ut på promenad och gå av mig lite energi så jag uppnår (nednår?) en mer lagom nivå.

4 kommentarer:

  1. Tack för din fina hälsning hos mig! :-) Vad härligt det låter med sån energi (även fast det kanske är lite jobbigt också), jag skulle behöva lite!

    Vilka söta handledsvärmare du har stickat! Den lila är så speciell med alla vackra små detaljer.

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  2. Hej och tack för ditt bloggbesök! Härliga pulsvärmare...speciellt de lila. Visst skulle det behövas fler timmar per dygn, har tre maskiner också som man ju vill leka med ibland.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Orange är en vacker färg, så höstlik, men lila är min stora favvis. Och då hitta vackra saker gjorda i denna färg bara spär på själva färgen:))

    SvaraRadera
  4. Hej på dig! Du vann tävlingen i min blogg. Jag skulle vilja att du skickar ett email till mig med dina adressuppgifter så jag kan skicka presentkortet till mig.

    johanstickar@gmail.com

    SvaraRadera