tisdag 22 november 2011

En mil kvar

Nu har jag insett att garnet räcker till sonens tröja så nu går det vääääldigt långsamt. Jag har kommit upp till den översta delen av ärmarna, och sen är det kragen kvar också. Han hade mätt en tröja som passar honom, den var 80 cm från halsen till handleden, så jag får sticka lite längre än det är i beskrivningen. Önskar jag hade honom lite närmare till hands så jag kunde mäta på honom.

Tror jag stickar lite på mitt tovningsprojekt i stället. Eller min vinröda disktrasa. Eller kanske en julkula till... :-)

Känner mig lite less, jag gjorde en provtur till affären och insåg att det är en sak att halta omkring i lägenheten och en helt annan att röra sig utomhus. ... Nä. Här behövs nog en balja kaffe.

(jag erkänner, jag har fifflat med bilden, men det är så här långa de känns...)

1 kommentar:

  1. haha, den bilden var riktigt kul. Kan du inte göra ett par kuliga kulor till?

    SvaraRadera