fredag 18 november 2011

Blommor och jord

Igår var jag antagligen lite dumdristig - för att göra en lång historia kort så stod jag på balkongbordet och grävde ur hängrännan med min friska arm förlängd med en spade. Såg inget, men nådde precis. En del goja kom i skallen på mig men jag har ju dusch så jag stretade på. När jag förflyttat mig och möblerna längs hela balkongen och skulle flytta tillbaka dem till deras plats föll bordet jag nyss stått på i bitar, benen föll helt sonika av. Jag tyckte ju att jag testade när jag klev upp på bordet och det kändes stadigt... Hur som helst, jag klarade mig helskinnad och idag har jag träningsvärk.

Så idag ägnar jag mig åt mer jordnära, bokstavligen, saker som jag kan pyssla lite makligt med. Så här års brukar krukväxterna få en dusch. Inte en sådan där liten dusch med en sprayflaska utan ner i badkaret och ordentligt avduschade. Efteråt kan man riktigt se hur de sträcker på sig och är glada. 

Mina kaktusar har lika magiskt som alltid helt plötsligt fått massor av röda knoppar i änden av grenarna, några har redan slagit ut också.

Och hibiskusen jag fick i somras har gjort två frökapslar. Tänker låta dem sitta och se om jag kan driva nya från frö. 


Funderar på om det är en blomknopp som skymtar där mellan frökapslarna.

Men nu ska jag i alla fall åka till Kärrstegens julmarknad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar