onsdag 19 oktober 2011

Vatten högt och lågt

Min regnjacka är inte en sådan där stilig sak i modernt material som ANDAS, utan den är gul och fullkomligt tät. Det är alltså frågan om att bli blöt utifrån eller inifrån, vilket är en smaksak. Sen är det ju en helt annan sak att om man tar på sig den så slutar det ofelbart att regna och solen lyser milt över gula träd. Så här:







Det blev en skön promenad, det blåser rätt bra och är kyligt så det var snudd på skönt med min täta regnjacka.

Tog vägen längs viken och såg alla båtar upptagna i småbåtshamnen - fast det verkar inte som om havet vill bli av med dem för det hade följt med upp på planen där båtarna är uppställda.

Det känns som om det blir kortare och kortare somrar, jag hinner knappt släpa fram trädgårdsstolarna förrän de ska tillbaka i garaget igen, och det känns som om det borde vara svängdörr hos min däckbytarkille för jag tycker inte jag gör annat än byter däck på bilen. Eller jag och jag, han alltså.


Så här såg det ut i småbåtshamnen (de flesta båtarna var någorlunda torra om fötterna, bakom mig).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar