fredag 28 oktober 2011

Sonens tröja och bildgåta

Igår började jag på sonens tröja och har redan hunnit sticka fel ett ANTAL gånger. Jag är inte van vid att det är mönster även på avigvarven insåg jag. Det är också det att mönstret inte är helt symmetriskt. Sen har jag inga fler ursäkter. Nu tror jag i alla fall att jag har hunnit göra alla tänkbara misstag så nu är det bara de otänkbara kvar och jag kan klirra på med stickorna.


Bra att de kommer på besök i morgon så kan jag få godkänt innan jag kommit för långt.

Idag fick jag ett sådant där samtal igen, från Sonera. De vill sänka den fasta kostnaden för mitt fasta telefonabonnemang och det är ju snällt, men snudd på omöjligt eftersom jag inte har haft någon fast telefon de senaste två åren. Borde de inte veta det, tänker jag? Visserligen finns mitt fasta telefonnummer kvar, men det går till min mobil och någon abonnemangsavgift har jag ju inte betalat till dem (eller någon annan) för det. På två år, som sagt var. Jaja. Det var i alla fall en levande människa, då tyckte jag det var mer obehagligt med det inspelade samtalet jag fick en annan dag - jag är helt för teknik och utveckling, men tycker inte det är teknisk utveckling att bli uppringd av en automatisk telefonfrågare. Brrr.

Här kommer i alla fall en bildgåta:
Hm. Jag ser väldigt tydligt vad det är. Men det kan ju i och för sig bero på att jag vet vad det är. 

4 kommentarer:

  1. haha, ja det går ju faktiskt att misslyckas även med bara handstickning:)) Och bilden ser ut som en bit korrugerad plåt... För övrigt håller jag med om burret för telefonmarodörerna, usch, tvi och fy!

    SvaraRadera
  2. Jadå - jag har stickat fel en gång till efter att jag skrev det här, fast det var bara ett liiiitet fel som jag såg nästan direkt så det var ok...:-) Ja, jag är rätt trött på telefonförsäljare, men dem kan man åtminstone tala med, eventuellt. Den här inspelade rösten var skrämmande på något vis.

    SvaraRadera
  3. Det är ett elände med mönster på avigvarven, de brukar ju vara "vilovarv"! :-)
    Det ser ut att bli fint, vad är det för garn?

    Bildgåtan...gardiner på balkongen med en lampa bakom. Balkongen eftersom man ser lite brun träpanel! :-D

    SvaraRadera
  4. Ja, det kunde ju gå an med mönster på avigsidan om de där rutorna var symmetriska men jag måste ju komma ihåg att tänka bak-och-fram när jag är på väg åt andra hållet... :-)

    Garnet är Karisma, 100% ull, inhandlat från Eks lilla bod i Värnamo via Garnstudio (billigaste sättet att köpa Garnstudio-garner ju...)

    SvaraRadera