söndag 30 oktober 2011

Sockorna klara och svar på bildgåtan

Klara! mina första tå-och-upp-sockor. Kul och praktiskt på en gång, det kommer helt säkert bli flera sådana framöver.
Färgen är mest rätt i lilla rutan tror jag. Maskade av med den där engelska metoden att man stickar två maskor, flyttar tillbaka dem och stickar ihop dem. Stickar en till maska och stickar ihop de två man nu har. Osv. Det blir väldigt elastiskt och bra, ser nästan ut som en liten volang upptill på sockorna, men bara när de inte sitter på.






Känner mig lite nedslagen idag. Kanske för det regnar. Kanske för att huvudvärken är tillbaka. Kanske för att son och flickvän var här i går men inte idag (alltid så roligt att träffa dem men lite sorgligt när de åker igen). Jag visste ju att det skulle bli en kort stund igår, de var egentligen och hälsade på sönernas pappa den här gången. De skulle äta lunch hos honom innan de reste vidare, och när de var hos mig var de så nära både frukost och lunch så vi drack bara lite te. Kändes en smula futtigt även om jag tog chansen att i alla fall använda mina fina tunna tekoppar som aldrig blir använda annars.

Ja bildgåtan: min kinesiska solfjäder var det...

1 kommentar:

  1. Hej Birgitta, jag såg att du var klar men jag väntade på en bild när mössan var på =) Jag lägger till dig som klar ändå då.
    /janette

    SvaraRadera