lördag 15 oktober 2011

Hungrig

Traskade in till biblioteket med en ljudbok som jag lånat om så många gånger att jag inte fick låna om den fler gånger via nät-biblioteket utan var tvungen att visa upp mig på biblioteket irl. Då fick jag ett helt nytt lån, liksom, och sen har jag lånat om den och lånat om den igen. Det var inget fel på boken, egentligen, mer än att jag  somnade som en stock varje kväll efter några få meningar så jag kom ju ingen vart med den. Nu är den hemma hos sig igen i alla fall och jag slipper tänka på om datumet gått ut igen. Om jag ändå bara ska lyssna på tre meningar kan jag ju sätta i någon egen cd jag har att somna till.

Inspirerad av att jag lyckades lämna tillbaka ljudboken tog jag mig äntligen för att fästa trådar och sy i knappar i en liten kofta (6-9 månader enligt beskrivningen). Lite lätt andfådd nästan, av ansträngningen att koncentrera mig på de där sista, tråkiga greppen. Det borde inte vara tråkigt för det är ju det som liksom förvandlar det till något eget och klart - men jag tycker ändå det är trist.

Så här blev den. Nej, jag ska inte bli farmor ännu, inte vad jag vet i alla fall. Jag tyckte bara det var ett så gulligt mönster och ville prova mina färdigheter i spetsstickning.

Hm, funderar på att gnälla lite, är helt ur humör och har huvudvärk (igen eller fortfarande, därom strida de lärde (i alla fall utöver min vanliga nack-huvudvärk)) och smutsiga fönster (det har inte ett dugg med vartannat att göra mer än att jag inte orkar göra något åt dem förstås) men eftersom jag nu smyg-gnällde lite och dessutom är hungrig så tror jag det är bättre jag går iväg och gör något åt det. Hungern alltså.

4 kommentarer:

  1. Ha, fick du inte låna om den? Vad var det för bok, var inte så hemlighetsfull eller kanske diskret! :-D
    Vad har du för garn till Regina?
    Söt kofta, en riktig liten pralin!

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig babykofta. Glad blir den som får ha den på sig en dag.
    Och jag tror det är flera som känner igen sig i det där med att tänka på flera saker samtidigt - vi är ju kvinns och klarar sånt!:))

    SvaraRadera
  3. Nja, man får bara låna om tre gånger oavsett vad det är tror jag - det var inget speciellt, en deckare av PD James och jag har redan glömt namnet (trots att den alltså bott hos mig i ett halvår!) :-) Jag stickar min Regina i Viking Superwash 100% ull så håller sig öronen varma (om den stannar på skallen förstås). Det blir lite annorlunda mot mönstret, tror jag måste sticka en till sen i mildare färger och slätare garn!

    SvaraRadera
  4. Japp, vi kan ju det, tänka på (och utföra!) flera saker samtidigt, men ibland kan jag tycka det är lite slöseri att vi i så fall inte också utrustats med några extra händer - tänk så mycket roligt man kunde hunnit med då!

    SvaraRadera