lördag 8 oktober 2011

Fortfarande på väg...

Nej, inte på väg ut på promenad för jag kom faktiskt iväg. Jag har en sorts måttstock: sista sträckan upp till mitt område - ja, ni hör ju hur jag beskriver den: "UPP till mitt område". Det är en ganska lång och ganska brant backe som kommer efter en ganska lång sträcka som lutar lite lite sakta uppåt. Om jag kan gå uppför den långa branta backen i stadigt tempo utan att vilja lägga mig ner och dö på toppen så är jag ok.

Så nej, jag är inte ok. Slarva-tant är vad jag är. Nu ska här promeneras igen. Varje dag. Hur ska jag annars orka gå på min dansyoga på onsdag?

För övrigt var det rätt skönt när jag väl börjat få upp värmen (tyckte det blåste kallt först). Såg en röd trafikkon i mitten av en alldeles knallgrön beteshage. Stirrade ner en katt så den smet in i häcken och gömde sig. Inte så snällt kanske men den satt mitt i vägen och jag var inte på humör för vänliga ord.

Nu är jag ändå fortfarande på väg (till stickningen, alltså) för nu behöver jag duscha, hänga tvätt och äta något.

2 kommentarer:

  1. Bilden har jag gjort själv! :-) I paint.net som är gratis och ett utmärkt bildprogram, kan tilläggas.

    SvaraRadera