tisdag 11 oktober 2011

fo?

Har lagt mig till med någons uttryck UFO för unfinished objects - men frågan är om inte det här snart måste klassas som FO - failure object. Misslyckat för att den är för liten för mig, och oavsett hur smal jag skulle råka bli så kommer den förbli för liten eftersom min rygg är min rygg och den är bred.

Tänkte mig att det skulle bli en färgglad sommartopp, eller kanske en (fortfarande färgglad) väst att ha över en t-shirt. Brukar inte virka mycket så det var roligt av den anledningen också. Egentligen har jag nog bara virkat två rejäla saker (om man undantar en och annan skolslöjdsprodukt) och då drog jag första gången till med ett sängöverkast och så nu den här... saken.

Repa upp? det är ju rätt mycket fint bomullsgarn i den, men ack så tråkigt ... Den får åka tillbaka i korgen och gå under beteckningen ufo ett tag till tror jag, så kanske jag en vacker dag känner mig mogen att slänga u:et.

6 kommentarer:

  1. Hm, går det inte att typ bredda den då? Ibland undrar man varför man inte slutar i tid?!

    SvaraRadera
  2. DET är en mycket bra fråga, i mitt fall tror jag det är en sorts idiotisk idé att om jag bara stretar vidare kommer den att bli både större och finare och bli precis så fin som jag de tänkt mig. Bredda den är svårt för den är virkad i ett stycke så även om jag skulle virka på lite extra på framstyckena så kvarstår ju den för smala ryggen. Nej, det här blir nog aldrig bra, börjar känna mig redo att slänga u-et...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker den är JÄTTEsnygg! Klart du måste få till det! Och jag är så glad att jag äntligen förstår vad UFO står för - jag trodde (lite pinigt är det) att det var stickade projekt som var som UFO:n - dvs lite utanför normen...
    Suck ja, du har också en fin blogg och det blir kul att följa dig...

    SvaraRadera
  4. Tack, vad glad jag blev! Det trodde jag också om ufon, kanske för att en del av mina ufon faktiskt ser väldigt ufo-aktiga ut :-) Just det här ufot ligger nu och vilar i korgen, tror jag får fundera en eller annan vända till på den...

    SvaraRadera
  5. Snart FO = snart färdigt objekt. =)
    Lycka till med din väst/sommartopp.

    SvaraRadera
  6. *fniss* ja, nu när jag har läst i andra bloggar har jag insett det Medea, att det är allmänt godtagna uttryck för ofärdiga och färdiga objekt - jag skulle bara skämta lite jag...:-)

    SvaraRadera