lördag 29 oktober 2011

Blommor och väntan

Sitter här förnöjd och stickar på mitt första par sockor från tån - i Raggi så det går fort och snart är jag framme vid hälen. Ska bli spännande att se hur man får till en sådan från det här hållet. Har inte läst i förväg i beskrivningen...

Det är med alldeles rent samvete jag sitter och stickar - har gjort en flygande uppröjning här hemma och sitter och väntar på att höra ifrån son med flickvän för en flygande visit. Inte kan man begära att jag ska ta itu med något mer omfattande just nu.

Betraktar förnöjd min Dendrobium. Mitt allra första inlägg på den här bloggen visade azalean (som fortfarande är som ett vitt moln), rödblommande hibiskusen och så dendrobium med (ej utslagen stängel). Nu har första stängeln slagit ut och den har fyra nya på gång.

  

Hade för mig att blommorna på den här var knallrosa när jag fick den, men där ser man. Minne som en plaskdamm. Det bjuder ibland på roliga överraskningar, det där att minnet inte är att lita på. Jaja, det blir en del knas också, men det är egentligen väldigt sällan det gör något.

Nej, nu får de snart vakna därborta hos sönernas pappa, annars hinner vi ju inte fika innan de ska äta lunch och fara vidare...

7 kommentarer:

  1. Hej! Du är så välkommen i utlottningen. Roligt att du vill vara med! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Visst är det fiffigt att sticka fån tån?
    Hoppas ni hinner både fika och lunch, hälsa!

    SvaraRadera
  3. ...f-R-ån tån, menar jag! :-D

    SvaraRadera
  4. Snyggt! Raggi har så många vackra färgkombinationer så man vill ha dom alla!

    SvaraRadera
  5. Tack Lilli!

    Hihi, fåntån var inget problem men jag råkade koka ihop flera olika beskrivningar och kan inte säga att kil och häl blev bra men jag ska ta nya tag med det om en stund!

    Ja Raggi är fint!

    SvaraRadera
  6. Jag gillar också Raggi. Eller mellanraggi rättare sagt.
    Flygande uppröjning var ett smart uttryck. Precis så gjorde jag också igår :D
    Sockböcker kan man inte få nog av...

    SvaraRadera
  7. nej nej, den _måste_ inte var på, jag bara antog att den skulle på efter blockningen :)

    SvaraRadera